lördag 5 mars 2011

Ariadnes tråd

I mitt stillasittande liv är jakten på sysselsättning evig. När jag såg ett inlägg om en väldans stilig mössa som Malin i bloggen What about the what? (förlåt att jag inte länkar, det lockar läsare och det vill vi inte alltid ha här) hade virkat. Hon hällde bensin på elden genom att hävda att den var hur lätt som helst, hon hade gjort den på en kväll. Jag var såld och beställde ett nystan på nätet. Malin delade generöst med sig av kunskapen och hävdade att en härva skulle räcka till kanske sex mössor – "it's massive!"

I går hade brevbäraren lutat ett paket mot dörren. Jag slet upp det och kunde bara konstatera att hon hade rätt. Jesus i min lilla låda, vad hon hade rätt. Jag började nysta.


När jag var klar hade jag en barnfotboll i handen. Jag vet inte varför, men det är så tillfredsställande!



På en kväll kom jag så här långt. Inte för att det tog särskilt lång tid, men när jag skulle övergå till nästa steg var jag för loj för att orka sätta mig in i hur det skulle gå till. Uppdatering följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar