lördag 2 april 2011

Skott


I Uppsala är det ännu en sådan där dag när det är så gråmulet att det liksom aldrig blir riktigt ljust. För att trösta ska jag berätta om något jag och han där borta (han är där bort igen nu, det är dåligt) satte i gång i förra veckan. Vi tog de första stegen mot att bli självförsörjande!

Kanske är det lite blygsamma steg, men ändå. Vi satte helt enkelt frön i små krukor och ställde på fönsterbläcket. Nu har det grott och står som små sköra propellrar som på bara en timme lutar sig mot solen igen när man vänt dem från fönstret.

Vi slog oss lösa på broccoli, vitkål, blomkål, timjan och mynta. Till min förvåning är myntan det enda som inte kommit upp ännu. Alla säger att man ska vara försiktig med mynta, det blir snabbt som ett ogräs och sedan blir man aldrig av med det. Får stå där och gräva år efter år. Jag är ganska förtjust i myntate, men banne mig om jag får skiten att överleva! Jag tror att jag ska byta karriär, bli professionell utrotare av mynta.

Skäliga priser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar