tisdag 10 maj 2011

Hederlig svensk gryta


Nu undrar ni naturligtvis hur det blev? Det blev bra. Utom att jag halverade receptet och det blev ganska torrt – men det var nog mest mitt fel.

Jag valde torkad svamp eftersom jag tror att konserver är innehållslös gegga utan vare sig smak eller näring (min mamma säger det, så det är sant) och lade dem i blöt i typ en timme.

Sedan läste jag på förpackningen. Det skulle vara tio minuter. Ja ja, det blir nog bra.



Sedan drog jag igång och förnöjdes över det enkla receptet och hur himlans snabbt det gick. Och hur svårt det är att göra en såsig redning utan att stå upp till knäna i smör sedan.

När det nästan var klart hade jag ett krisartat ögonblick när jag inte hittade min till tillfället inköpta persilja. Men sedan dök den upp.

Ordning och reda är a och o här på Aldrig veterinär.

Antal recept gjorda: 6
Antal recept kvar: 19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar