tisdag 3 maj 2011

Saker vi inte orkar ta upp


Som den uppmärksamme läsaren säkert märkt upprörs jag allt som oftast av dumheter som dryftas i media. Jag finner en barnslig tillfredsställelse att ge mig hän åt harm och helig vrede. Dock finns det alltid några frågor som är för vansinniga för att låta sig uppröras över. Just nu görs istället rolig humor av andras upprördhet (klicka på länkarna för att se videoklipp):

  • Donald Trump vill att Obama ska bevisa att han är född i USA (han är ju trots allt svart! Vem vet, liksom). Nu har Obama gjort det. Men det kan ju varit en förfalskning. Och vilka betyg hade presidenten egentligen i skolan? Personligen tror jag att hans skostorlek är en konspiration. (Den stora frågan borde vara huruvida Donal Tupé verkligen spelar med öppna kort.) Å andra sidan hånar Obama honom fruktansvärt i talet som länken leder till. Tackars Trumpy ser trumpen ut.
  • Nagellack på en liten pojke. (Daily Show hånar med sanningen som bara de kan.) Med tanke på den oro som verkar finnas att snoppar världen över ska ramla av så snart deras maskulinitet hotas undrar jag om detta är en nedtystad epidemi? Manliga läsare, är det så att efter en genusosäker dag så sitter den lite lösare? Är det därför det är så viktigt att ha rätt sorts kalsonger som håller paketet på plats?

Inquiring minds want to know.

2 kommentarer:

  1. Har du sett Obamas svar till Trump från the correspondants dinner? Lots of LOL!

    SvaraRadera
  2. Det är precis dit länken leder! SÅ roligt!

    SvaraRadera