söndag 23 januari 2011

Gertrud


Jag tycker om böcker. Mycket. Men när jag pluggat på universitetet några år insåg jag att det inte blev mycket av med lustläsandet. Allt det andra läsandet tog över. Något behövde göras.

Gertrud föddes. Mina näraste och käraste vänner och jag slöt upp och började läsa. Gertrud består av oss fem och har funnits i omkring fyra år tror jag. Vi har läst mer än femtio böcker och pratat i hundratals timmar. Böckerna har rört sig från det absolut (helt utan konkurrens) sämsta som jag någonsin läst till några av de bästa läsupplevelserna.

Det är fint, vi läser böcker, vi diskuterar litteratur. Men det är inte det som är det bästa med Gertrud. Vad som började som jag och fyra vänner som inte kände varandra särskilt bra har blivit en storfamilj, ett gäng av BFF med en självgodhet som gränsar till narcissism och en kärlek som inte känner några gränser.

Gertrud 4-ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar